Arvustus nr 65

04/19/2009 12:56
 „Haldjatants” Katrin Reimus

Kirjastus Tänapäev 2003

 

Lugesin mõlemaid Katrin Reimuse raamatuid, milleks olid „Eilset pole olemas” ja „Haldjatants”. Mõlemad teosed on väga huvitavad ning sisuka tekstiga, aga mulle meeldis siiski rohkem „Haldjatants”, sest see sobis enam minu vaadetega.

Teoses käsitleti probleemide lahendamist ning noorte laste mõttemaailma ja käitumisviisi. Välja oli toodud palju kirjeldusi, tänu millele oli palju mõnusam raamatut lugeda.

Mind kutsus see raamat kohe nii lugema, et unustasin kõik muu enda ümber ja kujutasin ennast justkui ise raamatu peategelase Kristiina seisukohalt. Imestasin, et kuidas nii noor tüdruk suudab hakkama saada. Ta võis häbi tunda ema pärast kes jõi väga tihti ning pidi saama hakkama väikese õe hoidmisega, kuigi raha oli vähe. Ta tuli kõigest raskustest välja ning see oli nii head meelt tekitav. Raamatu sisu oli kirjaniku poolt detailselt ja hästi välja toodud.

Teose lõpus ei tahtnud ma, et see lõpeks, sest lugu tundus nii tänapäeva noorteelu moodi ja oli huvitav lugeda, kuidas Katrin Reimus on probleemid noorte laste moodi kirjutanud ning suutnud jääda nii optimistlikuks ja südamelähedaseks.

Teine raamat „Eilset pole olemas” on ka hästi loetav, aga see ei tekitanud minus seda siirust ning ei näidanud nii palju hoolivust nagu „ Haldjatantsus”. Teoses esines palju teiste inimeste alandamist ning koolivägivalla probleeme, mida mulle ei meeldinud väga lugeda. See tekitab halva tunde ning tahtmist ise vahele segada ja probleemi lahendada.

Mina jäin mõtlema selle üle, et kas oleksin suuteline kasvatama väikest õde, kui ema joob ja isa ei elaks minuga. Veel mõtlesin sellele, et kellega ta jagab enda muresid ja probleeme, kui ema ei tunne huvi Kristiina vastu.

Üldiselt mulle meeldib väga kirjaniku stiil ning oskus näha ja aru saada noorte maailmast. Ta pole proovinud seda ilustada. Loeksin meeleldi veel tema raamatuid, sest need on nii huvitavad ja usun, et ma pole ainuke, kellele pakub Katrin Reimuse kirjandus huvi ning teose lõpus jätkub palju mõtlemist teose sisu üle.

Selliste raamatute lugemine on kasulik enda elus, kui kunagi ise peaksid olema keerulistes olukordades. Minu silmaring küll laienes ning oskan rohkem hinnata, mida autor on tahtnud raamatuga öelda.

See raamat oli kohe nii super, et on kindlasti üks minu lemmikutest. Kindlasti loen seda veel ning soovitan seda paljudele oma sõpradele.

 

Reili Koplimets

Rapla Ühisgümnaasium

8a

Juhendaja: Koidula Takk

 

© 2008 All rights reserved.

Make a website for freeWebnode